reklama

(Ne)vkus masového diváka

Zabili sme staré Košice a vôbec nemáme výčitky svedomia. Áno, aj vy ste ich zabili. Aj na vás ukazuje môj výhražný prst. Za zadkom si necháme stavať Aupark a našim košickým poslancom vôbec nerobí problém v noci spávať. Zničili už beztak vráskavú tvár starého mesta kvôli investorom. Pomaly sa šíriaci vírus zvaný "všetko pod jednou strechou" pozabíja malé obchodíky ale aj posledné kiná, ktoré nemajú sídlo v žiadnom z obchodných centier. Pamätáte si kino Tatra? Jeho program už dávno zíva prázdnotou. A čo kiná Družba a Capitol? Ich názvy pomaly zapadajú prachom tak ako sedadlá ich kinosál. Mne chýbajú! Chýbajú mi milé staré pani uvádzačky a chýba mi popcorn, ktorý vtedy ešte aspoň vedel, že je z kukurice.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)
Obrázok blogu

Zažila som tam snáď tisíc krásnych spomienok zo školských predstavení, z rande a z posedení s priateľmi. Spomínam si napríklad na tento nápis: "Premietame len pre viac ako desať divákov" a napriek tomu, že sme tam s priateľom prišli len my, tak nám ten film premietli. A spomínam si ako dievčine so zlomenou nohou priniesli stoličku pod nohu navyše. Pre tety uvádzačky to nebola len práca ale povolanie, ktoré robili možno celý život. Povolanie tak ako je pre niekoho byť lekárom a zrazu prišli multikiná. Staršie kiná nedokázali konkurovať tým v obchodných centrách, pretože čím menej divákov ich navštevovalo, tým menší výber filmov si mohli dovoliť a tak mali aj menej divákov a tak dookola. A potom sa každý len zrazu začudoval, keď ich zatvorili. To my sami sme im pomohli zaklincovať poslednýkrát dvere.A čo vy vidíte na novučkých kinosálach? Ja totiž nemám rada obchodné centrá, kde na vás každý zíza. Očakáva sa od vás, že prídete oblečení ako z časopisu, keďže ste nútení prejsť aspoň časťou nákupného korza. Neznášam neosobnosť tých kín a preplnenú kinosálu. Neznášam, že keď som si priniesla vlastný popcorn, musela som ho hodiť do koša, lebo ma s ním nepustili dnu. A čo na nových multiplexoch neznášam najviac je slabý výber filmov. Kiná sa tvária, že majú niečo aj pre náročného diváka a raz do týždňa premietajú niečo akože "extra". No napriek tomu ten istý (o ničom) film dávajú aj v bežnom čase a v bežnom kine. Dávajú si záležať na výbere, čím novšieho filmu, v snahe predbehnúť konkurenciu a vy nemáte šancu zhliadnuť niečo staršie ako pol roka. Teraz v lete funguje premietanie nekomerčných a starších filmov v starých kasárňach, no v zime si budeme môcť zase pískať, keďže vlastníci jediného filmového klubu v Košiciach s naozaj zaujímavým programom by aj mali divákov, no akosi sa nevedia na niečom/na ničom dohodnúť.No a keď vás omrzí čakať na nejaké to "Odviate vetrom" a "Psycho" aspoň na štátnej televízii, tak skúste zachrániť aspoň nejaké kníhkupectvo a kúpte si knihu. Asi ju tam nenájdete, lebo viete, tá kniha má slabú čítanosť a nemajú ju ani odkiaľ objednať... Veru, máte to ťažké, keď nemáte (ne)vkus masového diváka. Viete, čo vám odporučím, ak ju tam nenájdete? To o čom spieval už Elán za starej éry - Antikvariááááát ... Snáď tam nejaká chudobná mládež, či vnuci čo vypratávali skriňu po dedkovi odniesli aj to, čo hľadáte. Možno i ten bude už zachvíľu minulosťou. Minule keď som bola v tom najznámejšom (možno aj jedinom?!), tak sa jeho majiteľ o druhej poobede vytešoval asi takto : "Hurá, prvá dnešná tržba - dúfajme, že nie posledná".

Ludmila Hudáková

Ludmila Hudáková

Bloger 
  • Počet článkov:  22
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som účtovníčka a baví ma písanie, no vždy som si myslela, že nie som v ničom dosť dobrá. Ani teraz si nemyslím, že som génius, no posudzovanie prenechám iným a budem vďačná za každý príspevok do diskusií. Zoznam autorových rubrík:  SpoločnosťReportážeSúkromnéVzťahyNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu