reklama

Od teizmu k tolerancii

Už čakám búrlivé kritiky svojich názorov, ale aj tak sem ten článok dám. Jednu nedeľu som svojej mame povedala, že už nebudem chodiť každú nedeľu do kostola. A bolo to. A bol humbuk. Nikdy som ju ani otca nepovažovala za hlboko veriacich. Chodili do kostola viac-menej každú nedeľu, ale to bolo všetko, žiadna rodina zo seriálu Siedme nebo, tak prečo jej to teda prekážalo? Viete koľko hádok sme už kvôli tomu mali? Nespočetne mnoho. Jednoducho som sa JA SAMA rozhodla, že sa prestanem pretvarovať. Ja som vieru nestratila, ja som ju ani nikdy nemala. Ako dieťaťu mi pred spaním vždy vraveli to "umyť zuby, pomodliť a spať" a ja som už vtedy to "pomodliť" preskakovala. Aby som citovala jednu z postáv Dana Browna: "viera je dar, ktorý som ja nedostal". A poviem Vám, som preto lepším človekom - tolerantnejším.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (413)
Obrázok blogu

Ako ateistka som tolerantnejšia voči ostatným, pretože nekritizujem a neodsudzujem ľudí iných vier. Tí, ktorí majú svoju vieru si myslia, že práve tá ich je tá jediná správna, a preto mnohokrát pohŕdajú ostatnými.Rimokatolíci odsudzujú jehovistov za ich klopanie na dvere a pritom si neuvedomujú, že oni majú tú istú túžbu ako iní veriaci. Veria totiž, že ich viera je tá pravá a snažia sa ostatných na ňu obrátiť. Jehovisti chodia od domu k domu a dávajú brožúry, zatiaľ čo rimokatolíci posielajú kňazov na misie. Nie je to to isté? Prečo odsudzovať moslimov? Sú to predsa ľudia ako my a prezentujú vieru, ktorej ich učili už od detstva. Súdime ich všetkých pre pár jednotlivcov, čo sa odpália niekde uprostred námestia? Ale oni môžu tak isto súdiť kresťanov podľa pár jednotlivcov - napríklad pedofilných kňazov. Všade sa nájdu zblúdilé ovce.Pri uvažovaní o tomto všetkom mi napadá, aký by asi bol život bez viery... Na jednej strane by ľudia prišli o nádej a útechu stretnúť sa so svojimi blízkymi po smrti, no na strane druhej koľko ľudí mohlo žiť? Koľko ich umrelo pre ich vlastnú vieru, či pod zásterkou bojov za vieru? Koľko ľudí zomrelo pri križiackych výpravách (tie zahŕňali aj vykrádanie domov, znásilňovanie žien a to všetko ešte pod znakom kríža), koľko ľudí zahynulo pri storočia trvajúcich bojoch o Izrael (je posvätným mestom pre 3 náboženstvá), koľko ich bolo upálených a inak zavraždených v časoch inkvizície, koľko ich zomrelo pri holokauste, koľkí veriaci boli prenasledovaní a diskriminovaní v komunizme? A načo to bolo dobré? Viera je už po stáročia len zneužívaná tými najmocnejšími a upravovaná, tak ako sa im to hodí. Ja som ale iná. Mne nezáleží, akú niekto má, či nemá vieru a nikoho neodsudzujem. Tak ako neodsudzujem interrupciu, eutanáziu, homosexuálov, umelé oplodnenie (ako to prezentoval biskupský list v kostole a mne tiekli nervy), ľudí, ktorí spolu bývajú aj bez sobáša (je lepšie ak sa rozídu po roku spolužitia ako rozvedú a rozbijú rodinu už s deťmi) a iné veci, ktoré sa cirkev snaží zakázať. Žijem podľa vlastných morálnych zásad a svedomia a nie podľa údajných zázrakov starých storočia. Cítim sa oslobodená od predsudkov a pomyselne dávam každému jeho vlastnú slobodu. Viera kedysi vznikla kvôli tomu, aby stmeľovala štát a zaväzovala ľudí podriadiť sa kráľovi (akože kráľa ustanovoval Boh), dodržiavať isté morálne kódexy. No dnes viera nespája, ale rozdeľuje a cirkev naďalej zhrabáva peniaze ako to robila storočia predtým. Ak niekto verí, ja nikoho neodhováram a neohováram. Kto potrebuje mať vieru, je dobré ju mať ako oporu i útechu v tých horších životných chvíľach, no verte v Boha a nie v cirkev a v netoleranciu, ktorú vám vnucuje, pretože ľudia sledujú vždy svoje vlastné záujmy a cirkevní hodnostári - to sú tiež ľudia...

Ludmila Hudáková

Ludmila Hudáková

Bloger 
  • Počet článkov:  22
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som účtovníčka a baví ma písanie, no vždy som si myslela, že nie som v ničom dosť dobrá. Ani teraz si nemyslím, že som génius, no posudzovanie prenechám iným a budem vďačná za každý príspevok do diskusií. Zoznam autorových rubrík:  SpoločnosťReportážeSúkromnéVzťahyNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu