reklama

Zakladám dva nové sviatky

Prvým z nich je Deň ozývania sa starým známym a druhý je Deň získavania nových známych. Nebojte sa, s týmito sviatkami nesúvisia žiadne prípravy, tradície ani kupovanie darčekov, či výzdoba. A dokonca ani dátum ich oslavovania či periodita slávenia nie sú dané. Ozvať sa známym, či osloviť niekoho cudzieho môžete kedykoľvek.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)
Obrázok blogu

Vždy keď niekoho zo známych stretnem, tak uvažujem nad tým, prečo sme sa už tak dlho nerozprávali. Napríklad minule, cestou na chatu, som stretla kamošku, ktorá šla tiež na chatu a úžasne sme sa porozprávali nekonečnou (hodinu desať trvajúcou) cestou autobusom :). Takže toto je výzva! Pošlite SMS-ku, RP-čku, mail alebo rovno zavolajte niekomu s kým ste už pár mesiacov nehovorili. Potešíte tým jeho aj seba. A ak si hovoríte, že priateľov máte dosť, tak vedzte, že nikdy neviete, aký kontakt sa vám raz môže zísť (v našom štáte totiž bez konexií nevybavíte vôbec nič).Ja osobne mám ešte jednu úchylku - hľadať si nových známych len tak na ulici. Zároveň je to aj môj minikurz asertivity. Keď som bola mladšia (pre kritizantov môjho veku: áno, ešte mladšia ako som teraz...), tak som bola veľmi veľmi hanblivá. Napríklad, keď som sa potrebovala vypýtať skôr z hodiny, aby som stihla autobus, tak som sa toľko okúňala opýtať až kým bolo stopercentne jasné, že keby som aj hneď odišla, tak ten autobus už nestihnem. Mala som problém opýtať sa ľudí, koľko je hodín alebo sa vypýtať cez hodinu na WC-ko, lebo som nechcela profesorke skákať do výkladu učiva. Z tejto mojej hanblivosti pre mňa stále vyplývalo mnoho nevýhod a tak som si povedala, že s tým budem musieť už niečo robiť a našla som si na to pomerne čudný spôsob. Prihováram sa totiž cudzím ľuďom na ulici, keď na niečo/niekoho čakajú. Viem, že ich už asi nikdy neuvidím, a preto viem, že nemám, čo stratiť a učím sa na tom komunikovať. Učím sa, ako zanechať dobrý dojem, ako vystupovať sebavedomo, klásť otázky a nie vypočúvať. A tiež tým spestrím čakanie sebe aj niekomu inému, takže mám zo seba dobrý pocit. Možno v ich očiach vyzerám "trochu" čudne, ale funguje to. A viete koľko stojí taký kurz asertivity? Toto je jednoznačne lacnejšie. A občas keď ma rozhovor s niekým dostatočne zaujme, tak si vypýtam aj kontakt. Ako hovorím, nikdy neviete, kde toho človeka môžete stretnúť alebo s kým vás môže neskôr zoznámiť.

Ludmila Hudáková

Ludmila Hudáková

Bloger 
  • Počet článkov:  22
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som účtovníčka a baví ma písanie, no vždy som si myslela, že nie som v ničom dosť dobrá. Ani teraz si nemyslím, že som génius, no posudzovanie prenechám iným a budem vďačná za každý príspevok do diskusií. Zoznam autorových rubrík:  SpoločnosťReportážeSúkromnéVzťahyNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu